måndag 17 augusti 2009

Stockholm

Hej allihopa, saknat mig? ;)Kom hem igår lite efter halv elva. Skrev ett kort inlägg igår innan jag skulle sova men datorn valde att jävlas med mig så det kom aldrig upp.Iallafall har jag haft den bästa helgen på hela sommaren nu i helgas..!Ska försöka berätta lite i korthet om helgen och lägga upp lite bilder! (:

Fredag. tåget gick vid 7 och eftersom den var x2000 gick den ändå ganska snabbt. Är ju en massa tunnlar precis innan man kommer in i Stockholm och jag och Frida var nog dom enda som fick ont i öronen! Inte ens barnen tyckte det var obehagligt! Vi kom iallafall in till centralen vid 9 och eftersom incheckningen inte var förrens vid 2 låste vi in väskorna där och begav oss ut för att försöka hitta lite affärer och så..Efter att vi gått till hotellet senare, checkade vi in och fick såklart rummet två hemska trappor upp. Vi fick nog också det minsta rummet dom hade! Sen efter att vi vilat en stund och lite så gick vi runt i Stockholm. Vi blev bara lost typ 2 gånger! Blev en ganska tidig kväll för oss eftersom vi var helt slut i fötterna!

Lördag.Gick upp vid 8 för att gå ner och äta frukost. Hotellfrukost är den bästa! Vi bästämde oss för att besöka skansen så vi tog båten dit. Var väldigt roligt med alla djuren, bilder på dom får ni när Friiidis har skickat dom! Sen blev det mer shopping och sen så skulle vi ju gått på The Voice festivalen men vi märkte snabbt att typ allla där var under 15 så vi kände oss inte riktigt hemma där. Typ tusen barbiewannabes och ronaldolookalikes! haha. Så vi virrade runt lite och blev helt vilse! Men efter lite letande hittade vi vart vi var och valde då att besöka östermalm! Efter att ha gått jätte länge så blev vi hungriga och märkte att det inte fanns en enda MC någonstans! Men tillslut hittade vi en och typ världens sötaste kille jobbade där, urtrevlig! Efter att ätit kom vi på att vi var ganska långt från hotellet och vi gick och gick! Sen kom vi till sveavägen där det var helt kaos! Fullt med en massa raggarbilar och gamla bilar! Det måste ha varit något med kulurgrejset. Jag som trodde att jag äntligen skulle slippa alla dessa patetiska bilar! Men nej då, lyckas pricka in den helgen då alla väljer att åka i den här ''paraden''! Men det var lite roligt att gå där, letade typ ihjäl mig efter en kille med tatueringar på knogarna! haha. Sen gick vi även förbi ett gäng motorcyklar och vi sa till varandra att vi ville åka motorcykel och då var det en kille som sa, jasså? och log. Han hade nog gärna tagit med oss på en tur! hahaha! (:

Söndag. Den mest deprimerande dagen eftersom vi visste att vi skulle åka hem! Checkade ut vi halv 11 och gick mot centralen för att låsa in väskorna! Sen blev det en hel dag i city och shopping. Var även en lite sväng i gamla stan och åt glass! (: Tåget gick hem vid sju och tog hela 3 timmar! Har svårt för att sitta still så länge, men det gick ändå ganska snabbt!


Typ sveriges minsta hotellrum!


Vårt minibadrum, men var är handfatet?!

Där var det ju! ;O




-Ta kort på mig så jag får se hur mitt hår ser ut! Haha! :D
Alla dessa bilar..


Stökigt är bara förnamnet på hur det såg ut på vårat hotellrum!
Ja tyvärr, så blir det när man är elak! (;
Frida övar!
Vi blev helt besvikna på dessa slottsvakter, trodde dom inte fick prata alls. Men han hade värsta konversationen med en kines!

Frida ska skicka med den här i sin ansökan om att få bli vakt på slottet! ;)

En duva inne på centralen!
Finns många mer bilder, men dom är verkligen inte till för allmänheten ;P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar